نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی فرنگی
ولوو تقریباً سه سال پساز اعلام اینکه تنها خودروهای برقی را تا سال ۲۰۳۰ خواهد فروخت، از اهداف بلندپروازانهی خود عقبنشینی کرد. خودروساز سوئدی اکنون میگوید قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ خودروهای برقی (شامل خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبریدی) ۹۰ تا ۱۰۰ درصد فروش این برند را تشکیل دهند، در حالی که صفر تا ۱۰ درصد باقیمانده خودروهایی درونسوز با فناوری هیبریدی ملایم خواهند بود. ولوو تجدید نظر در اهدافش را به «تغییر شرایط بازار و تقاضای مشتریان» نسبت داده است.
ولوو میگوید همچنان خود را به تولید خودروهای برقی در بلندمدت متعهد میداند. این خودروساز تاکنون پنج مدل کاملاً برقی شامل EX40 و EC40 و EX30 و EM90 و EX90 را راهی بازار کرده است.
ولوو گسترش کندتر از انتظار زیرساخت شارژ خودروهای برقی را یکی از عوامل عقبنشینی خود ذکر کرده است. دولت جو بایدن در سال ۲۰۲۱، حدود ۷٫۵ میلیارد دلار برای توسعهی زیرساختهای شارژ خودروهای برقی و ایجاد ۵۰۰ هزار ایستگاه شارژ اختصاص داد؛ اما تا ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) تنها هفت ایستگاه شارژ در چهار ایالت آمریکا ساخته شد. دلایل کندی اجرای این طرح ظاهراً شامل کمبود تجربه در آژانسهای حملونقل ایالتی و الزامات مختلف دولتی (ارائهی برنامهها، پیشنهادات و اعطای بودجه) میشود.
اوایل ۲۰۲۴، کاخ سفید تعرفههای جدیدی بر خودروهای برقی ساخت چین اعمال کرد که جیلی (شرکت مادر ولوو) را تحت تاثیر قرار میدهد و در نتیجه ولوو را متحمل ضرر میکند. فوربس پیشتر گزارش داد که قیمت خودرو EX30 ساخت چین که انتظار میرفت از حدود ۳۷ هزار دلار شروع شود، پس از اعمال تعرفهها به بیش از ۵۰ هزار دلار افزایش خواهد یافت.
ولوو اهداف کاهش آلایندگی دیاکسید کربن خود را نیز تعدیل کرده است. این شرکت اکنون میخواهد تا سال ۲۰۳۰، میزان انتشار گازهای گلخانهای هر خودرو را بین ۶۵ تا ۷۵ درصد نسبتبه سال ۲۰۱۸ کاهش دهد. پیش از این، هدفگذاری شرکت روی کاهش ۷۵ درصدی بود. هدف کاهش ۴۰ درصدی آلایندگی تا سال ۲۰۲۵ نیز به ۳۰ تا ۳۵ درصد تغییر یافته است.
دسته بندی مطالب
فرنگی