نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی فرنگی
بنابر بیانیه رسمی گوگل، این شرکت در تلاش است تا بهزودی ویژگیهای جدیدی مثل نمایش منبع مطالب تولید شده در قسمت AI Overviews را در اختیار عموم کاربران قرار دهد.
اگر اخیراً چیزی را در گوگل جستوجو کرده باشید، احتمالا مطالبی را که پیش از نتایج جستوجوی گوگل ظاهر میشوند دیدهاید. این ویژگی که AI Overviews نام دارد و رسماً در رویداد Google I/O امسال معرفی شد، پاسخهای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی گوگل به پرسش شما است که بالاتر از نتایج سنتی جستوجو، نمایش داده میشود.
گوگل همزمان با گسترش ویژگی AI Overviews به شش کشور جدید از جمله بریتانیا، هند، ژاپن، اندونزی، مکزیک و برزیل، نحوهی نمایش ارجاعات در خلاصههای تولید شده توسط هوش مصنوعی خود را نیز تغییر میدهد. گوگل با این تغییر، رویکرد خود در ارائهی نتایج جستجو را بهروز کرده است. به جای ادغام مستقیم لینکهای وب در متن تولید شده توسط هوش مصنوعی، تصمیم گرفته تا این لینکها را به صورت برجسته در سمت راست صفحه، نمایش دهد.
هما بوداراجو، مدیر ارشد محصولات در گوگل، میگوید: « گوگل قصد دارد با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی، خلاصهای کوتاه و مفید از محتواهای مرتبط با هر جستجو را در سمت راست صفحهی نتایج نمایش دهد. این خلاصهها به کاربران کمک میکند تا بهسرعت تشخیص دهند که آیا محتوای مورد نظر آنها در آن لینک وجود دارد یا خیر.»
گوگل همچنین درحال آزمایش پیوست کردن لینکها به متن خلاصههای تولید شده توسط هوش مصنوعی خود است. کاربران میتوانند با کلیک روی متن لینکشده، به وبسایتهای مرتبط بروند. گوگل معتقد است که آزمایشهای اولیه، نتایج مثبتی را نشان میدهد و منجر به افزایش ترافیک سایتهای ناشران محتوا شده است.
از دیگر ویژگیهایی که گوگل قصد دارد به خلاصههای هوش مصنوعی در قسمت Search Lab اضافه کند، ویژگی ذخیره کردن یک خلاصهی هوش مصنوعی است؛ با این ویژگی درصورتی که کاربر موضوع تکراری را جستوجو کند، همان خلاصه برایش بهنمایش درخواهد آمد.
علاوهبر این، گوگل درنظر دارد تا یک دکمه به بخش AI Overviews اضافه کند که به کاربر اجازه میدهد درصورت غیرقابل فهم بودن یا زیاد بودن برخی از خلاصههای تولید شده توسط هوش مصنوعی، آن را سادهسازی کند. گوگل در آخر اعلام کرد که خلاصههای تولید شده توسط هوش مصنوعی در هر کشور به زبان محلی همان کشور، نمایش داده میشود.
دسته بندی مطالب
فرنگی