و بالاخره SearchGPT؛ موتور جست‌وجوی OpenAI با محوریت هوش مصنوعی معرفی شد

و بالاخره SearchGPT؛ موتور جست‌وجوی OpenAI با محوریت هوش مصنوعی معرفی شد_فرنگی

تکنولوژی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی فرنگی

به‌نظر می‌رسد که OpenAI از بداقبالی‌های Perplexity درس گرفته باشد؛ زیرا می‌گوید مسیر کاملا متفاوتی را در پیش گرفته؛ OpenAI در پُست بلاگ خود تأکید می‌کند که SearchGPT به‌موجب همکاری با شرکای رسانه‌ای مختلف توسعه یافته است؛ شرکایی که مواردی همچون وال‌استریت‌ژورنال، آسوشیتد‌پرس و وُکس‌مدیا را دربرمی‌گیرند. کایلا وود می‌گوید «شرکای رسانه‌ای بازخوردهای سازنده‌ای ارائه دادند و ما به دریافت بازخورد آن‌ها ادامه می‌دهیم.»

اوپن‌ای‌آی می‌گوید ناشران راهکاری برای «مدیریت چگونگی به‌نمایش درآمدن‌شان در قابلیت‌های جست‌وجوی OpenAI» خواهند داشت؛ آن‌ها می‌توانند انتخاب کنند که محتوایشان برای تعلیم مدل‌های OpenAI به‌کارگرفته نشود؛ اما کماکان در نتایج جست‌وجو نمایان شود.

در پُست بلاگ OpenAI چنین آمده است:

SearchGPT به‌گونه‌ای طراحی شده است که از طریق ارجاع‌دادن و لینک‌دادن به ناشران در نتایج جست‌وجو، به ارتباط‌گرفتن کاربران با آن‌ها کمک کند. در هر پاسخ [موتور جست‌وجو]، لینک و ذکر منابع به‌صورت شفاف، درخط (in-line) و نام‌گذاری‌شده وجود دارد.

OpenAI

انتشار آزمایشی موتور جست‌وجوی SearchGPT می‌تواند به طُرُق مختلف به کمک OpenAI بیاید؛ نخست اینکه اگر موتور جست‌وجو اشتباه فاحشی کرد؛ مثلا مانند قابلیت AI Overviews به کاربر پیشنهاد داد در پُخت پیتزا از چسب استفاده کند، به‌سادگی می‌توان گفت «خب، SearchGPT یک نمونه‌ی آزمایشی است!» از سوی دیگر ممکن است در ذکر منابع، اشتباهی رخ دهد یا حتی مانند Perplexity، فجایعی همچون کپی‌برداری از آثار دیگران به بار بیاید.

OpenAI به‌تدریج ChatGPT به تجربه‌ی بی‌درنگ وب نزدیک می‌کند. هنگامی که ChatGPT 3.5 منتشر شد، ماه‌ها از دنیای واقعی عقب بود. سپتامبر سال گذشته OpenAI راهکاری موسوم به Browse with Bing برای جست‌وجوی اینترنت با ChatGPT معرفی کرد؛ اما این راهکار به‌لحاظ پختگی و پیچیدگی، فرسنگ‌ها با SearchGPT فاصله دارد.

پیشرفت‌های تُندوتیز OpenAI، میلیون‌ها نفر را به جامعه‌ی کاربران ChatGPT اضافه کرد؛ اما هزینه‌های شرکت هم به‌طور فزاینده‌ای افزایش می‌یابد. به‌گزارش The Information، هزینه‌های تعلیم و استنتاج مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI احتمالا امسال به ۷ میلیارد دلار می‌رسد؛ چراکه میلیون‌ها کاربر هم‌اکنون از نسخه‌ی رایگان ChatGPT استفاده می‌کنند و صرفا هزینه‌ی پردازشی را بالا می‌برند. SearchGPT در ابتدا رایگان خواهد بود و از آنجا که هم‌اکنون تبلیغی هم در این قابلیت وجود ندارد، مشخصا باید OpenAI برای درآمدزایی از قابلیت جدیدش، تدبیری بیاندیشد.

دسته بندی مطالب
فرنگی

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

ادامه مطلب
گوگل کروم قابلیتی کوچک، اما پرکاربرد دریافت کرد_فرنگی