نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی فرنگی
شبکههای اجتماعی این روزها به ابزاری مهم برای اظهارنظر کاربران در موضوعات مختلف ازجمله خودرو تبدیل شده است. گزارش جدید YouGov نشان میدهد که از دید کاربران چه برندهایی محبوبیت بیشتری در شبکههای اجتماعی دارند.
بخشی از مطالعه پربازدیدترین اخبار خودرویی در شبکههای اجتماعی را بررسی میکند؛ حوزهای که در آن فورد محبوبترین برند است و تسلا در جایگاه دوم قرار میگیرد.
فورد بهعنوان محبوبترین برند خودرویی در شبکههای اجتماعی در سهماههی اول سال ۲۰۲۴ به این جایگاه رسید. تویوتا و بیامو و مرسدسبنز برندهای دیگری هستند که محبوبیت فراوانی بین مردم در شبکههای اجتماعی دارند. بهطور کلی، همهی برندهای برتر سال ۲۰۲۳ در رتبهبندی سال ۲۰۲۴ نیز قرار دارند. برندهای لکسوس و نیسان و فراری بهترتیب در رتبهی ۱۱ تا ۱۳ قرار دارند.
تحلیلگران از دیدگاهها و اخبار بهاشتراکگذاشتهشدهی کاربران برای درک احساس مردم درخصوص برندی خاص استفاده میکنند. مردم به آلفارومئو و استونمارتین بیشترین احساس مثبت را دارند؛ درحالیکه اینفینیتی در این زمینه وضعیت مساعدی ندارد و بیشترین احساس منفی را برانگیخته است.
آلفارومئو درزمینهی کیفیت و دوام خودروهایش با مشکلاتی مواجه بوده است؛ اما تحلیل احساسات نشان میدهند که مردم این برند را برای کلکسیونرها و کسانی مناسب میدانند که به زیباییشناسی و تجربهی رانندگی اهمیت میدهند.
مالکان اینفینیتی از نیاز مکرر و هزینهی تعمیرات، نقصهای متعدد خودرو و نرمافزار آن، لاستیکهایی که بهسرعت پنچر میشوند و ناتوانی تکنسینهای نمایندگیهای اینفینیتی در انجام تعمیرات شکایت میکنند.
نتایج تحقیقات نشان میدهد که حضور برندها در رسانهها تأثیر زیادی بر نگرش مردم دربارهی آنها در فضای آنلاین دارد. برای مثال، میتوان به حضور استون مارتین در سری فیلمهای جیمز باند و حضور شورولت کامارو در Transformers و خودرو مینیکوپر در فیلم سرقت ایتالیایی بهعنوان نمونههای اصلی اشاره کرد.
دسته بندی مطالب
فرنگی