نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی فرنگی
شرکتهای خودروسازی اغلب کسبوکارهای جهانی هستند و در بسیاری از مناطق در سراسر جهان فعالیت دارند. برای کاوش عمیق تر در این موضوع، فروش خودروسازان بزرگ را بر اساس قاره، در اینفوگرافیک زیر به تصویر کشیده شده است.
اطلاعات و نکات کلیدی
تمام داده هایی که برای ایجاد اینفوگرافیک بالا استفاده شده است را در جدول زیر ببینید.
از اینفوگرافیک بالا که در آن ۱۰ برند بزرگ خودرو بررسی شده است، میتوان دریافت که در سال ۲۰۲۳ بیشترین تمرکز فروش شورولت با ۶۶ درصد، در آمریکای شمالی بوده است. بزرگترین بازار بعدی شورولت آمریکای لاتین است که ۲۲ درصد از فروش را به خود اختصاص داده است.
در عوض اروپا دومین بازار بزرگ فروش فورد است و ۲۶ درصد از فروش سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است.
با حرکت به سمت خودروسازان آلمانی موجود در این نمودار، هر سه برند بخش قابل توجهی از خودروهای خود را در چین به فروش میرسانند. برای بیامدبلیو و فولکس واگن، چین سهم بیشتری از فروش را نسبت به اروپا دارد.
بیامدبلیو یکی از موفقترین خودروسازان خارجی در چین بوده است و بیش از ۸۲۶,۰۰۰ خودرو در این کشور در سال ۲۰۲۳ فروخته است. در آوریل ۲۰۲۴، این شرکت سرمایهگذاری ۲.۷۶ میلیارد دلاری اضافی برای کارخانه خود در شن یانگ، شهری در شمال شرق پکن را اعلام کرد.
اولیور زیپس، رئیس هیئت مدیره بیامدبلیو گفته است: «چین جایی است که باید باشید. موفقیت مستمر ما در بزرگترین بازار خودروی جهان تنها می تواند همراه با رشد و توسعه مستمر ما در این کشور باشد.»
دسته بندی مطالب
فرنگی