نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی فرنگی
خانواده خودروهای برقی آیندهنگرانهی Neue Klasse بیامو با رونمایی از یک نمونه اولیه کوپه در حال کاملتر شدن است. بر اساس گزارش Autoblog، این خودرو از موتورهای الکتریکی درون چرخ (هاب) استفاده میکند که میتواند انقلابی در طراحی و عملکرد خودروهای برقی ایجاد کند.
استفاده از موتورهای درون چرخ مدتها بهعنوان راهحلی برای بهبود عملکرد خودروهای برقی مطرح بود. این موتورها بهطور مستقیم در چرخها قرار میگیرند و مزایایی مانند فضای بیشتر در بدنه و آزادی عمل بیشتر در طراحی را به همراه دارند. با این حال، وزن بالاتر این موتورها چالشهایی را برای سیستم تعلیق خودرو ایجاد میکند.
در تصویر فاششده از نمونهی اولیه، نبود کالیپر ترمز (قطعهای که لنت ترمز را به دیسک فشار میدهد) توجه را جلب میکند. این موضوع نشان میدهد که بیامو احتمالاً سیستم ترمز را درون موتور درون چرخ ادغام کرده است. اگرچه این راهحل میتواند باعث پیچیدگی بیشتر سیستم شود، با توجه به سابقهی بیامو در نوآوری، انتظار میرود بتواند بر چالش مذکور غلبه کند.
جزئیات فنی زیادی از پلتفرم جدید در دست نیست، اما بیامو پیشتر هنگام معرفی نسخهی سدان این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۳، اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته بود. بر اساس آن اطلاعات، نسل جدید باتریهای بیامو ۲۰ درصد چگالی انرژی بیشتر و ۳۰ درصد سرعت شارژ سریعتری نسبت به مدل i4 فعلی ارائه میدهند.
علاوه بر باتریهای قدرتمندتر، بیامو میگوید بهرهوری کلی خودرو تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت و این عدد در زمستان به لطف پمپ حرارتی جدید، به ۴۰ درصد نیز میرسد. بهبودهای مورد بحث در نهایت به افزایش ۳۰ درصدی برد حرکتی خودرو نسبت به نسل فعلی خودروهای برقی بیامو منجر خواهد شد.
با توجه به اینکه بدنهی این نمونه اولیه به نظر برای تولید انبوه آماده است، انتظار میرود بیامو بهزودی جزئیات بیشتری درباره قوای محرکه نسل بعدی خودروهای الکتریکی خود منتشر کند.
دسته بندی مطالب
فرنگی