بررسی بازی‌های ویندوز ٰآرم در وب‌سایت WorksOnWoA

این وب‌سایت اجرای بازی‌ها روی نسخه آرم ویندوز را رهگیری می‌کند_فرنگی

تکنولوژی


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی فرنگی

مایکروسافت با معرفی سرفیس‌های جدید با پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت و ایکس پلاس فصل تازه‌ای از کامپیوترهای مبتی‌بر ویندوز آرم را آغاز کرد. یکی از سؤالاتی که درباره‌ی ویندوز آرم به ذهن می‌رسد، سازگاری نرم‌افزارها به‌خصوص بازی‌ها با آن است.

قبلاً نمونه‌هایی از اجرای بازی‌ها روی ویندوز آرم مثل Baldur’s Gate 3 و Control را دیده بودیم؛ اما در کنفرانس بیلد، مایکروسافت و کوالکام وب‌سایت جدیدی به‌ نام Worksonwoa.com را معرفی کردند.

Linaro

وب‌سایت مذکور تاکنون ۱٬۴۸۱ بازی را روی سرفیس لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های سری اسنپدراگون ایکس آزمایش کرده است و به شما امکان می‌دهد تا با جست‌وجوکردن ببینید که بازی دلخواهتان در یکی از چهار دسته‌ی عالی (Perfect)، قابل‌بازی (Playable)، قابل‌اجرا (Runs) یا غیر‌قابل‌بازی (Unplayable) قرار می‌گیرد یا خیر.

ادامه مطلب
کشف هویت شبح اقیانوس: گونه‌ای ناشناخته که ۲۵ سال پنهان مانده بود_فرنگی
آخرین مطالب
بررسی سازگاری بازی‌ها در ویندوز آرم

Microsoft

Linaro گروه مهندسی آرم که وب‌سایت مذکور را ساخته است و مایکروسافت و کوالکام را ازجمله حامیان آن می‌داند، توضیح می‌دهد که هریک از اصطلاحات یادشده به چه معنا هستند:

  • «عالی» بدین‌معنا است که بازی می‌تواند روی دستگاه مبتنی‌بر ویندوز آرم با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه یا بهتر در وضوح ۱۰۸۰p بدون مشکل اجرا شود.
  • «قابل‌بازی» یعنی بازی مدنظر می‌تواند با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه یا بهتر در وضوح ۱۰۸۰p با برخی مشکلات و لگ‌های جزئی اجرا شود.
  • «قابل‌اجرا» به‌معنای اجرای بازی با لگ و باگ و تأخیرهای فراوان است که می‌تواند روی تجربه‌ی بازی‌کردن تأثیر منفی بگذارد.
  • «غیرقابل‌بازی» بدین‌معنی است که بازی در هیچ شرایطی روی دستگاه اجرا نمی‌شود.
ادامه مطلب
نیمی از گونه‌های مهاجر دراثر فعالیت‌های انسان در معرض خطر انقراض هستند
قابلیت Auto Super Resolution مایکروسافت

Microsoft

در کنفرانس بیلد، مایکروسافت و کوالکام نشان دادند که بازی Borderlands 3 با استفاده از فناوری Auto Super Resolution درمقایسه‌با اجرای معمولی با وضوح ۱۴۴۰p، حدود ۶۰ درصد سریع‌تر اجرا می‌شود. این بهبود سرعت نتیجه‌ی استفاده از واحد پردازش عصبی (NPU) موجود در تراشه‌های کوالکام است.

وب‌سایت Worksonwoa جزئیات گرافیکی بازی را مشخص نمی‌کند. برخی از بازی‌ها احتمالاً برای رسیدن به نرخ فریم و وضوح مدنظر توسعه‌دهندگان، از هوش مصنوعی مایکروسافت استفاده خواهند کرد.

دسته بندی مطالب
فرنگی

مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی



منبع