افرادی که گوشی هوشمند اندرویدی میخرند، بهاحتمال زیاد بعد از جعبهگشایی بهدنبال ویجت جستوجوی گوگل برای قراردادن آن در مرکز صفحه اصلی خود هستند تا بهکمک آن بتوانند فرایند جستوجو را سادهتر کنند. موقعیت و ظاهر این ویجت پرکاربرد در تمام گوشیهای اندرویدی یکسان است و امکان شخصیسازی بسیار کمی ارائه میدهد.
بنابر گزارش Android Authority، شخصی هنگام تنظیمات اولیهی تلفنهمراه جدید ویجت جستوجوی گوگل را از صفحهی اصلی خود حذف کنند و بعد از مدت کوتاهی، Google Opinion Rewards نظرسنجی به او ارسال کند و از او پرسید که دلایل این کار چه بوده است.
در پایان این نظرسنجی، گوگل به او شکلهای مختلف ویجت جستوجوی خود را همراه با ویژگیهای آنها معرفی کرده است. بهنظر میرسد گوگل در حال آزمایش ویجتهای جستوجوی جدید با قابلیتهای متفاوت است.