این روزها پای هر اتفاقی که در جهان مجازی یا واقعی رخ میدهد، خیلی زود به شبکههای اجتماعی باز میشود تا سوژهای باشد برای بحث، اظهار نظر و گفتوگو میان کاربران. هرچه یک اتفاق جنجالیتر باشد طبیعتاً تولید محتوا هم درباره آن بیشتر میشود. تایملاین شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) پر میشود از صحبت درباره آن اتفاق و استوریهای اینستاگرام و پستهای منتشرشده در کانالهای تلگرامی هم با آن موضوع تسخیر میشود.
حمله سایبری به اسنپفود و نشت گسترده دادههای کاربران یکی از آخرین اتفاقاتی بود که واکنش گسترده کاربران را به دنبال داشت و شبکههای اجتماعی را پر کرد از حرف و حدیث و اظهار نظر. بررسیها نشان میدهد موضوع هک و حمله سایبری معمولاً خیلی زود به موضوع ترند شبکههای اجتماعی تبدیل شده است.
شهریورماه که پلتفرم تپسی هک شد و اطلاعات کاربران به دست هکرها افتاد هم مطالب مختلفی درباره این اتفاق در شبکههای اجتماعی منتشر شد. با این حال، دادههایی که پلتفرم لایفوب در اختیار زومیت گذاشته نشان میدهد حمله سایبری به اسنپفود واکنشبرانگیزتر از هک تپسی بوده و توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.
۱۸ هزار محتوا در ایکس (توییتر سابق) و ۱۰ هزار محتوا در تلگرام منتشر شد و ۸۵ درصد از محتوایی که در ۴۸ ساعت بعد از هک اسنپفود منتشر شده بود، محتوایی در واکنش به همین اتفاق بود. بیش از ۱۰ هزار کاربر در ایکس و ۴ هزار کاربر در تلگرام اقدام به تولید محتوا درباره این موضوع کردهاند و یافتهها نشان میدهد که این محتوا در تلگرام مجموعاً ۳۷ میلیون بازدید داشته و در ایکس هم در مجموع ۲۸۲ هزار لایک دریافت کرده است.